Klassieke homeopathiepraktijk “Elly van Kessel”

Het andere beter worden

Wat is klassieke homeopathie?

Klassieke homeopathie is een geneesmethode, die als doel heeft, de weerstand van het lichaam zo te verhogen dat ziekten genezen of voorkomen worden. Dit doen we met een individuele benadering. We helpen met goed passende middelen het lichaam weer zo sterk te maken dat het zelfgenezend vermogen het weer gaat doen.

Dit zelfgenezend vermogen is een wonderlijk mechanisme dat normaal gesproken zonder hulp van buitenaf een mens weer beter maakt. Zo herstelt een diepe wond zonder dat u iets hoeft te doen. Ontwikkelt u een blaar op de plaats van verbranding om de aangetaste huid te beschermen en de gelegenheid te geven tot herstel. Kortom: gewone ziekten kan het afweersysteem goed aan en horen bij het leven. Een flinke griep kan best heftig zijn maar is in een gezond lichaam binnen een dag of tien weer over.

Door allerlei oorzaken kan dit zelfgenezend vermogen verzwakt zijn. We spreken dan van chronische ziekten. Dan is een homeopathisch middel op zijn plaats: het stimuleert, versterkt en ondersteunt dit zelfgenezend vermogen met natuurlijke en veilige geneesmiddelen De natuur, in wezen u zelf, doet de rest! Immers het enige wapen waarmee we ziekten kunnen overwinnen is onze gezondheid.

Mijn manier van werken is volgens de ziekteclassificatie.

Misschien is klassieke homeopathie een geneesmethode die u aanspreekt. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat u pas echt beter kan worden als de oorzaak wordt weggenomen. Of omdat u op een meer natuurlijke manier uw gezondheidsklachten wilt genezen.

Klassieke homeopathie kan worden toegepast bij alle soorten ziekten. De lichamelijke (bijv. eczeem, menstruatieklachten, darmproblemen,migraine etc.), maar ook de geestelijke (bijv. depressie, ADHD, angsten, gedragsstoornissen etc.) klachten kunnen op deze manier worden behandeld.